23 Temmuz 2012 Pazartesi

Ovalı Konya Mutfağı - Kartal

Yöresel yemekler yiyebileceğiniz bir mekan da Ovalı Konya Mutfağı'dır. Beylikdüzü, Başakşehir, Kartal ve Küçükçekmece'de şubeleri olan bu güzel lezzetlerin sergilendiği yere yaklaşık bir sene önce iki kez gitmiştim. Ramazan vakti öncesiydi ve sabah önünden geçerken, neden bu yer hakkındaki görüşlerimi yazmıyorum dedim.

Ben Kartal şubesine gitmiştim. Fakat lezzetler bir olduğu için şubeden şubeye bir değişiklik olacağını sanmıyorum. Varsa da kalkın bi geliverin Kartal'a =)

Her neyse, gittiğimde gayet normal bir restaurant ilgisiyle karşılaştım. Öyle müşterisinde derin izler bırakan ... Usta, ... Abi, ... Abla'nın olduğu bir yer değil. Ben hizmet ve servis konusunda memnun kaldım.


Geçelim yemeklere. Bu tür yöresel yemeklerin olduğu yerlere gittiğimde illa ki tatmadığım yemekleri tatmaya özen gösteririm. Mönüyü elime aldığımda çorbalarda Arabaşı Çorbası dikkatimi çekmişti. Haftasonu ibaresi yazıyor ve günün Cumartesi olması sevinciyle hemen "Arabaşı Çorbası" istiyorum demiştim. Bende de ne deli cesareti var, sanki çorbanın içeriğini biliyorum =) Etli, hamurlu, içine löööp ya da laaaps diye atılmış tereyağı filan, harika bir lezzet. Dikkatimi bir de Bamya Çorbası çekti ama onu daha önce tattığım için bir sonraki seferime sakladım. Şunu da belirteyim, bu çorba 8 TL =) hani bu kadar reklam yaptırdın bu ne hesap demeyin bana. Çok öyle ucuz bir yer değil ama lezzetli !



Salata konusunda özel bir salata görmedim ve her zaman olduğu gibi salata sipariş etmekten kaçındım. Ara Sıcaklar başlığı altında mantı, içli köfte, çiğ köfte seçeneklerinin yanında Sıkma diye bir şey daha var. Kıymalı, Patatesli, Peynirli yazınca, dedim o zaman bu gözleme gibi bir şey. Evet, öyle bir şey =) o da 7 TL, sonra yine demeyin, laaannnn diye =)



Geçelim Pidelere, haliyle beklenen kısma. Mutfak Konya, konu da pide olunca insanın aklına ister istemez etli ekmek geliyor. Burada, öyle gelip boyunuzun ölçüsünü alarak etli ekmek yapmıyorlar ama güzel yapıyorlar haa !! =) yumurta, peynir hatta her ikisini de ekletebiliyorsunuz, tabi bütçeniz yeterliyse. Bir de Bıçakarası var. Etli ekmeğin kuşbaşılı olanı. Off, o daha güzel =) hele yumurtalısı başka bir güzel oluyor !! Onun dışında vejeteryanlara özel Sebzeli Pide var. Ölsem ya da extrem durumlar haricinde, onun siparişini vereceğimi sanmıyorum. Et varken pidede sebzeye ne gerek !! Bir de Ramazan'a özel Cevizli Tahinli Pide, satışı yapıyorlar. Ben bi kere aldım, çok güzeldi. Ablam bi kere almış, rezaletti dedi. Demek bir günleri bir günlerine uymuyor. Dua edin, gidin alın bakalım seviyorsanız =) o da 7-8 TL bir şeydi yanlış hatırlamıyorsam.


Kebaplar kısmı ise o kadar zengin değil. Konya yöresine ait olduğu iddia edilen kebaplar, saç kavurmalar filan var. Ben karşımdakinin siparişi olan Konya Tirit Kebap'tan tatmıştım. Güzeldi. Hatta çok güzeldi diyebilirim. Tabi ben pideler kısmına daldığım için Kebap yiyecek enerji ve ahvalde değildim. Bu kebap da 15-16 TL olması lazım

Gelelim tatlılara... Bu mekanda yediğim en güzel yemekler tatlılardan oluşmaktaydı. Gerçi diğerleri de güzel, fakat tatlılarda bir başka lezzet var!! Sütlaç, Kadayıf, Künefe haricinde, Konya'nın meşhur olduğunu bildiğim ama bu kadar güzel olduğunu bilmediğim Sacarası Sarma Tatlısı'ndan yedim. Bir de kaymaklı olsun dedim. Normalde çok fazla tatlı sevmem ama "o neydi lan" dumuru yaşadım bir süre =) çok başarılıydı ve 6 TL idi. Künefesinin de tadına baktım, o da güzeldi !! bir sonraki sefere künefe yemeği planlıyorum.

Benim mönüm: Arabaşı Çorbası, Kıymalı Sıkma, Yumurtalı Bıçakarası Pide, Sacarası Sarma, Konya Yayık Ayranı. 

Velhasılı kelam, pahalı olmasına rağmen güzel bir mekan ve lezzetli yemekler yiyorsunuz. Senede bir-iki tercih edilebilecek bir mekan. Hatta 2-3 senede bir de tercih edilebilir, seçim cüzdanınıza kalmış. Ama iki kişi için bi 70-80 TL'yi gözden çıkarmak lazım.

Bunun yanında restaurant harici market kısmı var ve asıl ilginç şeyler burada satılmakta. Mesela Konya Fırın Kebabı, Mantı, Konya yöresine ait peynir çeşitleri (Divle peyniri çok güzel peynirdir), Koyun Yoğurdu, Dondurma vs. bunlar güzel ve makul olan şeyler. Fakat Harnut Pekmezi ve mevsim reçelleri var ki, bu mevsim reçelleri arasında karpuz, patlıcan, ceviz, nane yaprağı reçeli görmüş olmak epey bir şaşkına çevirdi beni. Divle peyniri ve Harnut Pekmezi aldım bu marketten. Peynirin lezzeti on numara, pekmez ise... Açık söylemek gerekirse, çok ağır iş yapanlar, gün içinde çok efor sarf edenler, sporcular ve evli kişiler tercih etsin derim. Keçiboynuzundan yapılmasından sebep olsa gerek, enerji seviyesinin 3-5 tık ileri atmakta =)

Dediğim gibi 4 mekanda yerleri var ve ben sizlere Kartal Şubesi'ni anlattım.

Ahan da size internet sayfası: www.ovalikonya.com.tr




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder